klik here

Followers

Friday, February 4, 2011

cara bersetubuh yang betul..


Ramai wanita mengatakan bersetubuh pada malam pertama terasa amat menyakitkan. Biasanya perkara ini disebabkan oleh keadaan fizikal dan stres. Tapi tidak bermakna malam pertama bersama pasangan anda berakhir dengan kesunyian, "Kita sambung malam besok jelah sayang", bisik suami pada isteri daranya.

Di bawah saya sediakan beberapa panduan untuk mengurangi rasa sakit semasa bersama pasangan anda pada malam pertama.

Persiapkan diri anda beberapa hari atau bila perlu dari satu bulan sebelum melayari malam pertama. Seperti yang kita tahu. virgina atau kemaluan wanita adalah organ yang elastis, meskipun pada awalnya virgina tidak mau merenggang, namun perlahan-lahan dinding virgina akan mengalah juga.

Cubalah lakukan latihan perenggangan vagina dengan cara penetrasi ringan menggunakan zakar pasangan anda, lakukan perlahan-lahan supaya anda selesa. Beberapa gerakan senaman juga boleh membantu hal ini. Perhatikan apakah otot disekitar virgina tegang atau kendur?
Apakah penetrasi ringan tersebut membuatkan anda merasa sakit? Jika hal yang demikian, cubalah untuk melepaskan ketegangan otot virgina dengan cara merehatkan diri dan hentikan penetrasi selama 10 minit. Jika perlu, gunakan pelincir untuk membantu memudahkan kemasukan zakar.

Yang paling penting adalah, anda dan pasangan dalam keadaan releks dan selesa. Perasaan rileks dan selesa boleh mengurangi rasa sakit kerana tubuh akan bertindak balas secara natural. Pastikan kedudukan yang selesa, atau anda boleh juga cuba posisi wanita di atas. Dengan posisi itu, anda boleh mengawal kedalaman dan kelajuan penetrasi sehingga anda boleh berhenti sebentar jika terasa sakit.


P/S;hanya berkongsi maklumat semoga menjadi panduan pada masa hadapan...=)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

total

get this

kaki blogger

KakiBLOGGER